Sider

søndag den 21. april 2013

Træningsstatus over uge 16


Mandag startede igen hos massøren, men denne gang var det ikke benene, han koncentrerede sig om, men i stedet min ryg, og specielt  min lænd. Det er som om, at de lang ture i weekenden er begyndt at tære på min lænd - og jeg ved fuldt ud hvorfor, mine coremuskler er simpelthen ikke stærke nok :-/

Jeg må finde en DVD, som kan inspirere min motivation og energi til at lave øvelser 2-3 gange om ugen - jeg kan ikke rigtig nå at gøre så meget inden Lillebælt Halvmarathon, men helt sikkert inden HC Andersen (halv)marathon til september.

I denne uge er min træning gået rigtig godt med tempo, internal og distance - og så oven i købet i spirende forårvejr :o)

Tirsdag: 5,22 km v. 30m:26s
Fredag: 5 km - opvarmning - 6 x 200 meter v. 4.34m/km (2) - afjogning
Søndag: 19,64 v. 2t:01:46s

Jeg var lidt på shopping i går, så jeg havde et par nye ting, jeg skulle afprøve på min distancetur i dag - jeg har før løbet med High 5s Isogel, som virker super godt, og da jeg så en energygel med koffein, måtte jeg bare prøve den. Jeg tog 2 almindelige Isogels med og så en energygel med koffein, som jeg tog ved 15 km, så hvis den smadrede min mave var der ikke så langt hjem ;o)

Jeg synes ikke, at der var nogen forskel i virkningen af de to - jeg kan bedre lide Isogel, fordi den er mere fortyndet, mens energygel var meget tyk og klistret. Efter jeg var kommet hjem og havde været i bad, gik min mave lidt i overdrive, så jeg holder mig til Isogel'en, da den virker på min ben men påvirker ikke min mave :o))

Så havde jeg også købt nogle Nike hårbånd, fordi jeg er blevet klippet i en kort page, så jeg kan ikke holde mit hår oppe i en hårelastik. Nike's hårbånd har en linie af silikone, så den holder sig på plads, og jeg havde sikret det med nogle hårnåle, så det bliver opskriften til Lillebælt :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar