Sider

tirsdag den 8. januar 2013

Træning uge 2

Mandag 7/1, 7.77 km, 47m:02s, Løbebånd 
Tempo-tur på løbebåndet. hvor jeg startede med opvarming, så 5 km ved 5:36 min/km og til sidst afjogging.

Det er ikke ligefrem det mest spændende og inspirerende at træne på løbebånd, men for at få det hele til at passe ind i kalenderen, både privat såvel som arbejdsmæssigt, må jeg være noget fleksibel.

Så op og ud af døren ved 6-tiden om morgenen, så træningen klares inden arbejde - heldigvis har firmaet et motionscenter, så der er minimal spildtid :o)

Tirsdag 8/1, 8.06 km, 47m:59s, tørt med vind: 1 m/s
Super god løbetur med min gruppe i løbeklubben - der var en god blanding af flad, nedad, rolig bakker og så et par af de ækle bakker.

Turen gik rigtig godt, hvor jeg følte, at jeg havde godt med 'go' i benene - de syrede heller ikke til på samme måde på bakkerne, som de plejede i efteråret. Træningen må virke!

Torsdag 10/1, 10,51 km, 1t:16m, løbebånd 
Interval: 1 km opvarmning, 8 x 600m m (5:13 min/km) - 400m gåpause indimellem, 1.5 km afjogging  - overraskende gode ben, så jeg lagde 2 intervaller oveni planen, så jeg endte på 8 intervaller i stedet.

Fredag 11/1, 1 km, 28m  - Brystsvømning
Skøn morgensvømmetur med nogle af kollegaerne, bagefter en tur i saunaen og en tur under vippespanden med iskoldt styrtbad ... én ting er sikkert, man er helt vågen og meget frisk bagefter - selvom den ene kollega kiggede på mig,  som om jeg var helt fra den :o)
 
Lørdag 12/1, 12,23 km, 1t:12m:43s, tørt med vind 3 m/s
Restitutionsløb - stille og rolig løbetur på sneklædte veje og markstier med små spændende overraskelser liggende lige ud de hvide fnug i form af isdækket vandpytter :-P

Jeg kan godt mærke i mine ankler og baglår, at jeg har løbet og spændt mine muskler på en anden måde, end jeg plejer - men det var skønt at komme udenfor at løbe og mærke den rene og kolde luft i lungerne!

Total km uge 2: 39,58

2 kommentarer:

  1. Vi kan godt blive enige om at træning på løbebånd ikke er spændende - men vist et nødvendigt onde på denne tid af året. Jeg kan slet ikke løbe nogen form for fart træning udendørs, ikke effektivt i hvert fald.
    Og selv båndet er ikke det bedste, det reagerer lidt for langsomt hvis man vil løbe kortere intervaller som 1 minut ol.
    Så jeg tager også intervaller efter distance når jeg løber på bånd. Vi må vel være taknemmelige for hvad vi har :-)

    SvarSlet
  2. Jeg har "kun" længere distancer (400+ meter) i mit program, så dér fungere løbebåndet rigtig fint. Har du selv sammensat dit program, eller har du et fra nettet? Mit er en samsurium af begge dele - jeg fandt et som basis og har så justeret det til ift mig :o)

    Jeg var ude at løbe i dag, og der skulle man også passe på med isvandpytter, som ligger under sneen, så det er stille og roligt tempo, når man løber udenfor pt.

    Men som du selv skriver, vi skal være taknemmelige for hvad vi har - og hvad vi kan :o)

    SvarSlet